Uebler X21S DC: pierwszy bagażnik do przewozu 2 rowerów na haku holowniczym auta wyposażony w czujniki parkowania.

X21 S DC mit Radarwellen Display DC im Fahrzeug Empfangs Display DCWłączenie wtyczki zasilającej światła bagażnika do przewozu rowerów na haku zwykle automatycznie wyłącza samochodowy system czujników cofania. Sam zaś bagażnik zamontowany z tyłu wydłuża auto o dobrych kilkadziesiąt centymetrów, dodatkowo utrudniając cofanie szczególnie po zmroku. Świadoma tego problem firma Uebler wprowadziła do oferty bagażnik eliminujący te niedogodności: Uebler X21S DC (Distance Control), wyposażony w unikalny, innowacyjny system ułatwiający cofanie i parkowanie.

Bagażnik Uebler X21S DC bazuje na standardowym, całkowicie składanym modelu Uebler X21S i – zachowując wszystkie parametry użytkowe protoplasty – dodatkowo zapewnia niespotykany w innych bagażnikach komfort i bezpieczeństwo przy cofaniu i parkowaniuz zamontowanymi rowerami. Wyposażony jest w 2 wysokiej klasy, szerokokątne czujniki wmontowane w podkładkę pod tablicę rejestracyjną oraz odbiornik z wyświetlaczem włączany w gniazdo zapalniczki auta. Czujniki komunikują się z odbiornikiem przez bezpieczny sygnał radiowy (40Hz), co nie zakłóca komunikacji z autem innych urządzeń takich, jak np. telefon wykorzystujących w tym celu Bluetooth. Duży kąt pracy czujników pozwala na skuteczne monitorowanie przestrzeni nawet za szerokim samochodem.

System jest całkowicie skonfigurowany i uruchamia się automatycznie po włączeniu wstecznego biegu, zaś każda aktywacja uruchamia równoczesną procedurę auto-diagnostyczną. Podczas cofania odbiornik sygnalizuje zbliżanie się przeszkody na dwa sposoby:

  • akustycznie narastającym sygnałem dźwiękowym
  • wizualnie na ekranie wyświetlacza podając równocześnie odległość od przeszkody

Zarówno poziom dźwięku, jak i jasność wyświetlacza są regulowane. Użytkownik może także wybrać jeden z 4 kolorów podświetlenia ekranu najbardziej odpowiadający jego upodobaniom i pasujący do koloru podświetlenia instrumentów pokładowych auta.

 

System pracuje w szerokim zakresie temperatur od -30°C do +80°C, a wszystkie elementy zewnętrzne są wodoodporne. Opracowany został zgodnie z europejską normą EuroBE.